close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • PRAWO DO INFORMACJI PRZETWARZANYCH W SYSTEMACH KONSULARNYCH

  • Osobie przysługuje prawo do uzyskania wyczerpujących informacji na temat dotyczących jej danych osobowych, które są przetwarzane w zbiorach danych.

     

     

    Zgodnie z art. 32 ust. 5 ustawy o ochronie danych osobowych, prawo do informacji przysługuje osobie zainteresowanej nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

     

     

    Na podstawie art. 32 ust.1 pkt 1-5a ustawy o ochronie danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może żądać - odnośnie przetwarzania jej danych osobowych - następujących informacji:
     

    • czy zbiór istnieje,
    • od kiedy dane są przetwarzane,
    • jakie jest źródło pozyskania danych,
    • w jaki sposób dane są udostępniane,
    • jaki jest cel i zakres przetwarzania danych,
    • w jakim zakresie i komu dane zostały udostępnione.

       

      Administrator udziela żądanych informacji w terminie 30 dni.

        

      W celu uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych w systemach konsularnych  należy złożyć pisemny wniosek w języku polskim lub francuskim na adres: 

       

      Konsul RP w Lyonie

      79 rue Crillon

      69458 Lyon Cedex 06 

       

      Wniosek powinien zawierać:   

    •  imię i nazwisko składającego wniosek;

    • numer PESEL (jeżeli osoba posiada);
    • obywatelstwo;
    • datę i miejsce urodzenia;
    • miejsce zamieszkania (kraj, miejscowość, ulica i numeru domu/mieszkania);
    • przedmiot sprawy, której dotyczy wniosek;
    • podpis osoby składającej wniosek.

       

      W celu jednoznacznej identyfikacji danych, wnioskodawca może dołączyć kserokopię strony dokumentu tożsamości zawierającej dane osobowe.

       

      Zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późń. zm.), strona może być reprezentowana w postępowaniu administracyjnym przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania.

       

      Zasady ustanowienia pełnomocnictwa procesowego określa art. 33 kodeksu postępowania administracyjnego, tj.:

    • pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych;
    • pełnomocnictwo powinno być zgłoszone na piśmie;
    • pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

       

      Adwokat lub radca prawny oraz rzecznik patentowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa.

       

       

       

      Odmowa udostępnienia danych osobowych

       

      W myśl art. 34 ustawy o ochronie danych osobowych, administrator danych odmawia osobie, której dane dotyczą, udzielenia informacji, o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1-5a, jeżeli spowodowałoby to:

    • ujawnienie wiadomości zawierających informacje niejawne,
    • zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, życia i zdrowia ludzi lub bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    • zagrożenie dla podstawowego interesu gospodarczego lub finansowego państwa,
    • istotne naruszenie dóbr osobistych osób, których dane dotyczą, lub innych osób.

     

     

     

     

     

    Prawo do poprawiania danych, żądanie wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia: 

    • Osoba, której dane dotyczą, może zwrócić się do administratora danych o uzupełnienie, uaktualnienie, sprostowanie danych, czasowe lub stałe wstrzymanie ich przetwarzania lub o ich usunięcie. Musi ona jednak wykazać, że dane są niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe, zostały zebrane z naruszeniem ustawy lub są już zbędne do realizacji celu, dla którego je zgromadzano.

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: