close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • AKTUALNOŚCI

  • 30 stycznia 2019

    Choć tym razem nie udało się wygrać (trofeum zdobyli cukiernicy z Malezji), zespół w składzie Michał Doroszkiewicz, Marek Moskwa i Damian Wiśniewski reprezentował Polskę w finałach najbardziej prestiżowego konkursu na świecie: 30. edycji Pucharu Świata w cukiernictwie w Lyonie, w ramach realizowanego co dwa lata Międzynarodowego Salonu Restauratorstwa, Hotelarstwa i Jedzenia (SIRHA).

    Polacy pojawili się w konkursie po raz pierwszy od 10 lat. Dzielnie dotrzymywali kroku swoim rywalom z 21 krajów świata w konkurencjach: deseru czekoladowego, rzeźby z lodu, deseru lodowego, deseru na talerzu oraz kulminującej kompozycji z dmuchanego cukru! Polską ekipę wspomagała grupa aktywnych kibiców z biało-czerwonymi flagami. Tegorocznym tematem konkursu była natura: flora i fauna. Polscy cukiernicy wyczarowali z cukru i z czekolady polski las i jezioro! Gratulujemy!

    Na targach w sektorze przeznaczonym dla Szefów Kuchni (równolegle do Pucharu cukiernictwa odbywa się także konkurs o trofeum Złotego Bocusa „Bocuse d’or”, na cześć niedawno zmarłego założyciela konkursów, światowej sławy lyońskiego szefa Paula Bocuse) goście byli zapraszani do niewielkiego, niemniej bardzo smacznego i gościnnego polskiego stoiska „Have a taste of Poland”, zorganizowanego przez „Bocuse d’Or Academy. Poland”, gdzie można było  skosztować wyśmienite wędzone ryby, pieczyste, tatar z jelenia, sery korycińskie, polskie wino oraz inne smakołyki. Stoisko, ze względu na doskonale usytuowanie, a także niezwykle gościnny serwis cieszyło się ogromnym powodzeniem odwiedzających. Widać, że zarówno Francuzi jak i goście z wielu innych krajów świata wysoko cenią polską ofertę kulinarną. Biorąc pod uwagę skalę targów (200 000 odwiedzających profesjonalistów, 3000 wystawców ze 132 krajów świata), a także znaczenie Polski na międzynarodowym rynku produktów rolno-spożywczych oraz rosnącą renomę polskiej kuchni, zdecydowanie warto byłoby, by Polska za dwa lata mogła poszczycić się na targach SIRHA nie tylko sukcesami swoich cukierników czy kucharzy, ale stoiskiem z prawdziwego zdarzenia na równi z krajami takimi jak Włochy, Hiszpania, Szwajcaria czy Belgia, reprezentowanymi przez grupy kilkuset wystawców. Dobre zdrowe jedzenie oraz sztuka kulinarna stały się dziś (wystarczy zaobserwować liczbę programów kulinarnych w mediach) wyjątkowo nośnym i skutecznym narzędziem promocji międzynarodowej, na równi z innymi narzędziami dyplomacji publicznej. Szlak został przetarty, czas dołączyć do światowej czołówki.

     

    3
    DSC_0577 (004)
    DSCPDC_0001_BURST20190128160040333_COVER
    IMG_20190128_154343
    IMG_20190128_154414
    IMG_20190128_163248

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: